Perdana Menteri Ismail Sabri harus menegur SKMM dan mengisytiharkan bahawa beliau tidak akan menghalang rakyat Malaysia daripada menggunakan hak perlembagaan mereka untuk bebas bersuara untuk mengkritik kerajaan dan para menterinya

Adalah mengejutkan bahawa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah meminta Twitter untuk memadamkan ciapan yang mengkritik tindak balas kejam kerajaan terhadap bencana banjir baru-baru ini.

Perdana Menteri, Ismail Sabri harus menegur SKMM dan mengisytiharkan bahawa beliau tidak akan menghalang rakyat Malaysia daripada menggunakan hak perlembagaan mereka untuk bebas bersuara untuk mengkritik kerajaan dan menteri-menterinya.

Malah, Ismail sepatutnya mengarahkan siasatan penuh terhadap tindakan SKMM meminta Twitter membuang siaran yang mengkritik tindak balas kerajaan terhadap bencana banjir baru-baru ini, malah mengeluarkan pegawai SKMM yang bertanggungjawab.

Ismail harus memaklumkan kepada orang ramai berapa kali SKMM meminta Twitter membuang ciapan kritikal dan mengenal pasti ciapan berkenaan.

Ini adalah perlu kerana sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia, Annuar Musa seolah-olah tidak menyedari permintaan SKMM kepada Twitter.

Adakah ini satu lagi contoh tangan kanan tidak tahu apa yang dilakukan oleh tangan kiri dalam kerajaan Ismail Sabri?

Lim Kit Siang Ahli Parlimen Iskandar Puteri